اطلاعات جامع تخصصی پزشکی اطلاعات جامع تخصصی پزشکی .

اطلاعات جامع تخصصی پزشکی

معرفی غذاهایی که باعث افزایش طول عمر می شود

پروتئین گیاهی

پژوهش جمعیت امراض کلیوی آمریکا حاکیست که این نوع پروتئین باعث افزایش طول عمر انسان به ویژه اشخاصی می شود که با نارسایی کلیوی مواجهند. برنج، باقلا و سس سویا باعث تامین مقدار زیادی پروتئین مشابه پروتئین گوشت، الیاف، ویتامین و مواد معدنی برای انسان می شوند.

هویج

هویج یکی از بهترین غذاها برای سلامتی انسان است، این میوه نه فقط عمر انسان را طولانی می نماید بلکه تأثیر بسیاری در سلامتی پوست دارد. پژوهش دانشگاه گلاسکو حاکیست که کاروتن هویج که باعث رنگ پرتقالی آن شده مانع پیری زودرس می شود.

ساردین

اسیدهای چرب امگا 3 باعث طول عمر و کاهش ابتلای انسان به بیماری های قلبی و دیابت می شود، این ماده در بیشتر ماهی ها یافت میشود، اما مقدار آن در ساردین بیشتر است. ساردین دارای امگا 3، ویتامین B12 و دیگر ویتامین هایی است که باعث طول عمر می شود. ساردین به خاطر حجم اندک، کمتر از ماهی های بزرگتر مانند تن و سالامون در معرض آلودگی به سموم قرار دارد.

حلزون

حلزون خوراکی دارای 4 میلی گرم آهن است که بیشتر از آهن موجود در گوشت های قرمز است، این مقدار آهن مانع کم خونی شده و به افزایش عمر خواهد انجامید.

نارگیل

پژوهش دانشگاه کپنهاگ حاکیست که خوردن غذاهای دارای چربی های سالم مانند اسید های چرب موجود در نارگیل دشمن پیری زودرس است، مانع تخریب DNA می شود و مغز انسان را جوان نگه می دارد.

ترشی برگ کلم

ترشی برگ کلم و دیگر غذاهای سرشار از باکتری های مناسب مانند ماست و دوغ باعث افزایش طول عمر می شوند، چرا که این نوع باکتری التهاب را کاسته، سیستم دفاعی بدن را تقویت و به متابولیسم کمک می نماید.

سیب زمینی شیرین

پژوهشگران دانشگاه ایالت کانزاس آمریکا گفتند که سیب زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است که باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان و افزایش عمر می شود.

شکلات

دانشمندان می گویند که شکلات باعث افزایش عمر و جلوگیری از پیری می شود.

انار

یک پژوهش فرانسوی جدید حاکیست که انار قرمز و ترش موادی را داراست که باعث طول عمر و جلوگیری از پیری می شود.

کم غذایی

پژوهشگران همچنین تأکید کرده اند بهترین شیوه برای طولانی شدن عمر، خوردن غذای کم یا به اصطلاح روزه ناپیوسته یا همان غذا نخوردن از 12 تا 36 ساعت است، چنین اشخاصی 40 درصد بیشتر از اشخاصی که بسیار غذا می خورند، عمر خواهند کرد.


برچسب: طول عمر، افزایش طول عمر، خوراکی، مواد غذایی برای افزایش طول عمر، خوراکی های افزایش طول عمر، رژیم غذایی افزایش طول عمر، خوراکی های مفید برای طول عمر، چه غذایی باعث افزایش طول عمر ما میشود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۹:۲۷ توسط:افرینا موضوع: خواص مواد غذایی نظرات (0)