اطلاعات جامع تخصصی پزشکی اطلاعات جامع تخصصی پزشکی .

اطلاعات جامع تخصصی پزشکی

نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ؛ همراه برنامه رایگان

از دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

رژیم کتوژنیک یکی از روش های درمانی خوب برای درمان کودکانی است که بیماری صرع آنان از کنترل خارج شده است. همانطور که از اسمش پیداست رژیم غذایی دوره ای (Cyclical ketogenic diet) مصرف کربوهیدرات را در دوره ی بخصوصی آزاد می کند.  برای خواندن تفاوت ها و شباهت های رژیم کتوژنیک و اتکینز کلیک کنید

جهت نگاهی کلی به فواید و خطرات رژیم کتوژنیک اینجا را ببینید.

 در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند.

 پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر و آشنایی کامل با این رژیم کتاب کتابچه رایگان کتوژنیک زیباشیم را مطالعه نمایید رژیم کتوژنیک قبل عمل چاقی اطلاعات بیشتر

 چنانچه به سلامت و تناسب اندام بدن خود اهمیت میدهید، در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از رژیمهای لاغری به نام رژیم کتوژنیک که در سراسر دنیا دارای محبوبیت است، آشنا کنیم.

 رژیم لاغری کتوژنیک یکی از راه های کاهش وزن و تناسب اندام است که در این روزها به واسطه عملکرد فوق العاده خود طرفداران زیادی در سرتاسر جهان پیدا کرده است.

 این رژیم فقط درمانکننده چاقی و رسیدن به تناسب اندام نیست؛ بلکه بسیاری از بیماری ها را هم درمان میکند؛ چه بیماری هایی؟ رژیم غذایی کتوژنیک از بسیاری جهات شبیه رژیم های کم کربوهیدرات دیگر است با این تفاوت که در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک، همزمان با کم کردن میزان مصرف کربوهیدرات باید به میزان متوسطی پروتئین مصرف کنید و میزان مصرف چربی را هم بالا ببرید.

 از این رو این رژیم یکسری مواد غذایی را مجاز و یکسری را غیر مجاز اعلام می دارد که باید به آن ها توجه کنید. چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود.

 در رژیم لاغری کتوژنیک خبری از پروتئین نیست و از نظر بسیاری این نوع رژیم مناسب برای سلامتی نیست زیرا رژیم غذایی موفق و سالم رژیمی است که همه گروه های غذایی را شامل شود.

 به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. آماده سازی این چیزبرگر 20 تا 30 دقیقه طول میکشه.

 بیشتر بخوانید: برای عضله سازی چه غذایی بخوریم؟ ممکن است در هنگام آماده سازی و یکسان سازی بدن با رژیم کنوژنیک بدن دیر آماده شود و احساس گرسنگی شدید، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و اختلالات خواب بوجود آید.

 کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. رژیم کتوژنیک برای لاغری تقریبا 2 برابر عملکرد بهتری نسبت به رژیم های کم کالری و کم چربی دارد.

 در واقع رژیم کتوژنیک برای لاغری از جمله رژیمهای محبوب سالهای اخیر است. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد.

 علاوه بر این، عموماً یک سوم افرادی که به منظور کاهش وزن، از رژیمهای سخت لاغری که با ترکیب نادرست غذاها همراه اند، استفاده میکنند، کاهش وزن بدنشان پس از چند هفته متوقف میشود و دوباره دچار افزایش وزن میشوند.

 به مدت بیش از نیم قرن هیچ استفاده ای از رژیم کتوژنیک نمی شد، تا آنکه ۱۵ سال قبل، این رژیم غذایی دوباره از سر گرفته شد؛ این بار اما به عنوان درمانی برای چاقی و دیابت نوع دو.

 به عنوان مثال: اگر همیشه سر ساعت ۲ ناهار میخورید، یک ساعت قبل یا بعدش غذا بخورید. اگر باز هم در انجام فعالیت خود مشکل داشتید، بهتر است قبل از انجام فعالیت خود کربوهیدرات مصرف کنید.

 این رژیم(رژیم لاغری کتوژنیک)که هم چنین به عناوینی مثل رژیم کیتو یا کتو یا کتون زا هم شناخته میشه،یک روش رژیمی جدید هستش که تو اون مصرف کربوهیدرات کم میشه و مصرف چربی زیاد میشه.

 اما حتی کسانی که اضافه وزن یا دیابت نوع دو ندارند هم مدتی این رژیم را گرفته اند، از جمله سلبریتی هایی مانند هلی بری، ونسا هاجنز و لبران جیمز.

 همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند.

 علت این مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسیت بیشتری هم نسبت به انسولین پیدا کند، هورمونی که به متعادل شدن قند خون کمک می کند.

 بهتر است روزانه حداکثر ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که حالت ایدهآل آن ۲۰ گرم در روز است. در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد.

 رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. هدف ازانجام این رژیم آن است که بدن از چربی به جای کربوهیدرات، برای تامین انرژی استفاده کند.

 وقتی رژیم کتوژنیک می گیرید، بدن شما دیگر به کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی خود تکیه نمی کند، مسأله ای که باعث می شود بدن وارد حالتی به نام کتوز شود.

 متخصصان تغذیه معتقدند استفاده از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی محدود کننده ای برای کودکان یا نوجوانان می تواند منجر به کمبود مواد مغذی یا اختلالات غذایی در آن ها شود.

 اگر به خاطر داشته باشید رژیم کتو سه نوع داشت که دو نوع آن که پیشرفته بودند بیشتر برای افراد ورزشکار به کار می رفت.

 همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد. یکی از بیشترین تحقیقاتی که در این مورد شده است، نتیجه گرفته است که نسخهای از برنامه کتو ایدهآل است که در آن ۱۰۰ واحد کالری دریافت شده با نسبتهای ۷۰ درصد کالری از چربیهای سالم، ۲۰ درصد کالری از پروتئین و ۱۰ درصد کالری از کربوهیدرات باشند.

 در رژیم لاغری کتوژنیک بدن با وضعیت متابولیکی به نام کتوز مواجهه می شود که در این شرایط با گرسنگی ای همراهیم که در آن چربی سوزی اتفاق می افتد.

 رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده می شود و همچنین از رژیم کتوژنیک برای کبد چرب و بهبود آن نیز استفاده می کنند.

 برای حل این مشکل بهتر است لباس مناسبتری بپوشید و عرق کنید. رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است.

 به این خاطر مغز کتون را برای انرژی استفاده می کند که مغز توانایی تجزیه چربی را برای سوخت و ساز ندارد و فقط از گلوکز و کتون می تواند برای حیاطش استفاده کند.

 این امر به همراه افزایش کتون ها فواید بی شماری برای سلامتی دارد. کنترل قند خون و تغییر یا پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲: رژیم غذایی کتوژنیک باعث کنترل میزان قند خون شده و این امر برای تغییر دیابت نوع ۲ بسیار مناسب است.

در رژیم کتو در طول روز احساس گرسنگی کاهش میابد به طوریکه در طول روز یک یا دوبار بدن نیاز به غذا پیدا می کند و همین امر موجب لاغری می شود.

در واقع شرایط جسمی و ویژگی های عمومی بدن فرد، زیر نظر پزشک متخصص مورد بررسی قرار می گیرد و مقادیر مشخصی از پروتئین ها، کربوهیدرات و چربی های ضروری بدن، در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری شخص گنجانده می شود.

 حتی اگر از سلامت برخوردار باشید، گرفتن این رژیم به مدت طولانی می تواند منجر به کمبود ویتامین های B و C در شما شود، چون بسیاری از مواد غذایی ای که حاوی این ویتامین ها هستند، مثل حبوبات و میوه ها، کربوهیدرات بالایی دارند.

 بعضی ها، وارد کتوز میشوند اما هیچگاه حس خوبی ندارند. در سندرم تخمدان پلی کیستیک اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند.

 به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است. دیابت نوع 2 با چربی بالا ارتباط مستقیمی دارد و از آنجا که رژیم کتو برای چربی سوزی عالی است می تواند به پیشگیری و درمان دیابت کمک کند.

 برخلاف اغلب رژیم های لاغری که کم چربی هستند، رژیم کتوژنیک از قرار معلوم عکس منطق رژیمی عمل می کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی رژیم لاغری کتوژنیک پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید. این یک منبع سوخت جایگزین برای بدن است که در هنگام کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار می گیرد.

 به طور کلی انواع سبزیجات، میوه های مختلف، حبوبات و لبنیاتی که منبع پروتئین های ضروری هستند در رژیم لاغری کتوژنیک دیده می شود. با این حال از فواید رژیم کتوژنیک برای لاغری و سلامتی استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

 رژیم کتوژنیک برای لاغری اصولی دارد که باید مرتبا آن را رعایت کنید تا کاهش وزن در شما بروز دهد.

 مثال بالا نمونهای از رژیم کتوژنیک برای لاغری میباشد. رژیم غذایی کتوژنیک برای جلوگیری از پیشرفت سرطان موثر می باشد.

 ورزش در کنار رژیم کتوژنیک فوق العاده است ! در رژیم غذایی کتو مصرف چه غذاهایی مجاز است؟ کتو به چه معناست؟ همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند.

 جنا جیمسون بعد از به دنیا اومدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود، که البته با رژیم کتو تونست ۴۰ کیلو از وزنش رو کم کنه و خیلی هم با این رژیم موافقه.

 البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشه چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتونه به گلوکز و سوخت تبدیل بشه.

 در رژیم کتوژنیک تمام منابع تغذیه ای بدن تغییر می کند و در آن بدن ناچار می شود در هنگام گزسنگی چربی را تجزیه کرده و آن را با انرژی تبدیل کند.

 تحقیقات نشان داده کسانی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند و یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، در مقایسه با بیماران دیابتی ای که یک رژیم غذایی نرمال یا پر کربوهیدرات دارند، به طور کلی بهتر می توانند سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند.

 پایه و اساس این رژیم تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن از چربی هاست به طوری که حدود 90 درصد کالری دریافتی روزانه فرد از منابع چربی تامین می شود.

 مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود.

 یادتان باشد که تا آخر هفته از وزن کردن خودداری کنید. خیلی از وبسایت های ایرانی با ترجمه کردن غلط مقالات خارجی، به هر دری میزنن تا مخاطب جذب کنن.

 اما چون هموطنان عزیز ما به این سایت دسترسی ندارن و زبان این کتاب انگلیسی هست،این کتاب بصورت ترجمه شده و در قالب فایل PDF توی ۱۸۰ صفحه برای شما قرار دادیم.امیدواریم بتونین بیشترین استفاده رو از این کتاب ببرید.

 برای بهبود صرع و کاهش تشنج در کودکان. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی برای سلامت بدن در پی داشته باشد.

 اگر داروی فشار خون میخورید. این ویدیو را تماشا کنید و اگر تصمیمی برای لاغری دارد از آنها بهره مند شوید. • رژیم لاغری کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

 کافیه دقیقا بر اساس چیزی که بهتون توضیح داده شده جلو برید تا موفق بشید. واژه “کتو” در رژیم غذایی کتوژنیک از این واقعیت ناشی می شود که این رژیم به بدن اجازه می دهد مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” تولید کند.

 کاهش مصرف کربوهیدرات بدن شما را وارد وضعیت متابولیکی به نام کتوز می کند. برای افرادی که دوست دارن سریع تر وارد فاز چربی سوزی بشن سخت گیرانه بودن و کاهش مقدار مصرف کربوهیدرات اهمیت زیادی داره.

 حال می خواهیم به این پرسش اساسی پاسخ دهیم که مواد غذایی مورد استفاده در برنامه غذایی رژیم کتوژنیک چیست؟ بر طبق برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در اساس و پایه مصرف کربوهیدرات پایین است، برنامه غذایی متفاوتی دارد و در طول دوره رژیم کتو میزان مصرف هر ماده غذایی متفاوت است که به آن می پردازیم.

 در واقع کتون ها منابع سوخت جایگزینی هستند که بدن از آنها هنگام کمبود قند خون یا گلوکز استفاده می کند.

 رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است و در آن در اثر مصرف کم کربوهیدرات که آن هم در خون تجزیه می شود کتون تولید می شود. اگر طول رژیم کتوژنیک، از مشروبات الکلی استفاده کردید، باید بدانید که کربوهیدرات موجود در این نوشیدنیها تمام زحمات شما را به باد خواهد داد.

 البته باید بدانید که علائم رژیم کتوژنیک برای لاغری موقتی است و از بین خواهد رفت. مغز ارگان همیشه گرسنه ایست که هر روز انرژی زیادی مصرف می کند و به طور مستقیم نمی تواند این انرژی را از چربی دریافت کند.

 برخی تحقیقات هم بیان می کند در رژیم کتوژنیک ممکن است روند کاهش وزن ادامه پیدا نکند و از جایی به بعد دیگر وزن کم نکنید. چرا ادامه ی رژیم کتوژنیک سخت است؟

 رژیم کتوژنیک برای کبد چرب مفید می باشد چرا که ذخایر اضافی چربی در این رژیم سوزانده می شود و چربی سوزی از کبد اتفاق می افتد که کمک زیادی برای درمان کبد چرب نیز می کند.

 مطالعات نشان داده که رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک حساسیت انسولین در بدن را افزایش می دهد. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است.

 به جز مواد غذایی ذکر شده در لیست خریدتون، به همراه برنامه هایی که در این مطلب توضیح داده شدن، بعضی اقلام غذایی هستن که باید به کل کنار گذاشته بشن که در ادامه اونها رو معرفی کردیم.

 مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است.

 به جز موارد ذکر شده در بخش قبل، شما باید یک برنامه کلی رو برای شروع و طی کردن مسیر اولیه در اختیار داشته باشید تا ریسک های احتمالی رو کاهش بدین.

 اگر دنبال رژیمی برای کاهش وزن هستید رژیم غذایی کتوژنیک می تواند بسیار مناسب و کمک کننده باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 رژیم غذایی کتوژنیک همواره مشابه دیگر زژیم های لاغری کم کربوهیدرات می باشد که فرقش در آن می باشد این رژیم بسیار سخت تر از دیگر رژیم کم کربوهیدرات بوده و همینطور ریسک پذیری بالاتری نسبت به دیگز رژیم ها برای بروز عوارض جانبی دارد.

 رژیم کتو لاغری می باشد و با چربی سوزی به کاهش وزن کمک می کند. در رژیم کتوژنیک هر کسی میزان مختلفی از کاهش وزن را تجربه می کند.

 کتوز زمانی رخ می دهد که سوخت و ساز بدن به گونه ای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربی ها را بسوزاند.

 کلام آخر آنکه، رژیم کتوژنیک برای هر کسی مناسب نیست و قبل از شروع آن باید با یک متخصص تغذیه ی معتبر صحبت کنید، به خصوص اگر دچار مشکل جسمی ای هستید که رژیم غذایی ممکن است روی آن تأثیر بگذارد.

 اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و از داروهای مخصوص دیابت برای کنترل قند خون خود استفاده می کنید، برای گرفتن رژیم کتوژنیک باید به طور دقیق با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید داروهای خود را به درستی با این رژیم غذایی تنظیم کنید.

 پزشکان از این رژیم غذایی به مدت دو دهه استفاده می کردند تا آنکه داروهای جدید مخصوص بیماری صرع تولید شدند و این رژیم غذایی هم تا پیش از دهه ی ۱۹۵۰ از رواج افتاد.

 چربی به شما کمک می کند تا مواد غذایی را طعم دار کنید. به همین علت است که می گویند این رژیم به کاهش وزن کمک می کند.

 طبق مقاله ای که در سایت webmd منتشر شده است رژیم کتوژنیک باعث سوزاندن سریع قند و گلوکز خون می شود و از این رو دیگر نیاز کمتری به انسولین برای سوزاندن قند خون دارید.

 بالا رفتن کلسترول خون معمولا خوب است! بر خلاف دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدارت پایین، رژیم کتو بر چربی که مسئول تهیه و تولید ۹۰ درصد انرژی روزانه مورد نیاز بدن است تمرکز میکند.

 چطور بفهمیم که به کتوز دست پیدا کردهایم؟ بیش از نیاز واقعی غذا خوردن و فقط خوردن به خاطر لذت میتواند منجر به کاهش کتوز شود.

 فقط کافیست قبل از گرسنه شدن غذا نخورید. این میزان فقط سقف تخم مرغ مصرفی در طول روز است. در این رژیم افراد اجازه دارن قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنن تا بتونن شدت ورزششون رو افزایش بدن (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم هست).

 رژیم کتوژنیک معمولاً حاوی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. بخشی از علت کاهش وزن اولیه در این رژیم غذایی کاهش وزن آب است چون در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات آب کمتری در بدن انباشته می شود.

 البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است.

 اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد.

 با این حال رژیم های غذایی کتوژنیک هدفمند و دوره ای مرتبط با ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان می باشد.

 این کتاب،ترجمه ی کامل کتاب The Keto Diet هستش که در سایت آمازون به فروش میرسه.این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول با مباحث تئوریک و کلیات رژیم کتوژنیک اشنا میشید ،در بخش دوم انواع برنامه های کتوژنیک ارایه میشه و با توجه به سیستم بدنتون و انتخاب خودتون میتونید هر برنامه ای که خواستید انتخا کنین و در بخش سوم هم روش صحیح پخت و تهییه مواد برای استفاده آموزش داده میشه.

 در این میان هم از مصرف سیب زمینی و لوبیا که حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات هستند جلوگیری به عمل می آید.

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشن.

 مصرف کربوهیدرات را کنترل می کند و قند و چربی خون را تنظیم می کند. یکی از مهمترین و مضرترین مولکولهای جاری در خون شما، مولکول تری گلیسیرید است. همچنین در کاهش تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب خون نقشی موثر ایفا می کنند.

رژیم کتوژنیک با کاهش قند خون به چربی سوزی کمک می کند. وقتی شما مصرف کربوهیدرات ها را بسیار کم می کنید،کبدتان از منابع چربی کتون تولید می کند.

 این غذاها نیز بسیار پردازش می شوند. چربی سالم توسط کبد به کتون تبدیل میشه و این فرآیند گرسنگی شما رو ااز بین میبره. این موضوع باعث میشه که به طور طبیعی کمتر میل به خوردن غذاهای بیشتر داشته باشین.

 موقع خرید مواد غذایی حتما روی برچسب تمام محصولات را با دقت بخوانید و موادی را انتخاب کنید که کمتر از 5 درصد کربوهیدرات داشته باشد.

 اگر جزو این سه گروه هستید حتما پزشکتان را در جریان تصمیمتان برای پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک بگذارید و در صورت صلاحدید پزشک این کار را انجام بدهید. رژیم کتوژنیک اولین بار در دهه ی ۱۹۲۰ به عنوان روشی برای درمان بیماری صرع مطرح شد.

 چه کسانی نباید از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی کنند؟ هنگام پایبندی به یک رژیم غذایی، دانستن این مهم که رژیم کتوژنیک لاغری شامل مصرف چه مواد غذایی میشود مهم است.

 اولین نفری باشید که به این پست امتیاز میدهد. با این حال، در برخی موارد باید با احتیاط عمل کرد.

 رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟ این رژیم بدون اینکه در شما احساس گرسنگی ایجاد کند باعث کاهش وزنتان می شود و به درمان دیابت نوع 2 نیز کمک می کند.

 علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد.

 همچنین به خاطر اینکه کمتر گرسنگی ایجاد می شود شما کمتر قند مصرف می کنید و در جهت جلوگیری از ابتلا به دیابت 2 نیز بسیار موثر است.

 افراد مبتلا به دیابت که انسولین یا دارو مصرف می کنند. طی تحقیقات دانشمندان دریافتند که استفاده از رژیمی با کربوهیدارات کم و چربی زیاد، حملات تشنج را در کودکان کاهش داده یا متوقف میکند.

  • بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد، و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد.

این رژیم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به وزن ایده آلتان برسید انرژی مورد نیاز بدنتان را نیز به طور مداوم تامین می کند و مانع از این می شود که احساس گرسنگی کنید.

 این مسأله می تواند باعث کاهش چربی های بدن شود، موضوعی که می تواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند.

 افرادی که به دیابت مبتلا هستند و از انسولین استفاده میکنند. کورتیزول، همان هورمونی است که بدنتان را به وضعیت تعقیب و گریز وارد میکند و چربیسوزی را از اولویتهای بدن شما خارج میکند.

 همان طور که گفتیم، قرار است که مصرف کربوهیدرات در بدن شما به شدت کنترل گردد. به علاوه، اگر به مشکل آریتمی یا همان بی نظمی ضربان قلب دچار هستید یا ریسک بروز آن در شما وجود دارد، کتوژنیک رژیم مناسبی برای شما در دراز مدت نیست.

 گوشت های فرآوری نشده و کم کربوهیدرات بهترین گزینه برای انتخاب هستند. سالم ترین گزینه خرید تخم مرغ های ارگانیک است.

 دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید. همانطور که مشاهده می کنید وعده های غذایی کتوژنیک می توانند متنوع و طعم دهنده باشند. 

“کتو” در رژیم کتوژنیک از این واقعیت ناشی می شود که به بدن اجازه می دهد مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” تولید کند. با این عملکرد در اخر بدن رو به یک وضعیت متابولیکی خاصی به اسم “کتوسیس” می رسونه، که به اون متابولیسم چربی سوزی هم میگن.

رژیم آنلاین آردایت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۶:۲۱ توسط:افرینا موضوع: رژیم غذایی نظرات (0)