Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  HEALTH HEALTH

اطلاعات جامع تخصصی پزشکی

براي افزايش طول عمر چقدر بايد دويد؟ (بخش دوم)

 

دويدن بيشتر، لزوما بهتر نيست

پژوهشگران نشان دادند كه دويدن يك بار در هفته يا به‌مدت ۵۰ دقيقه در هفته، خطر مرگ در يك نقطه‌ي معين از زمان را كاهش مي‌دهد. به‌نظر نمي‌رسيد كه اين مزايا با دويدن بيشتر افزايش يا كاهش پيدا كند. اين خبر براي كساني كه وقت زيادي براي ورزش ندارند، خوب است اما نبايد كساني را كه از دويدن بيشتر لذت مي‌برند، دلسرد كند. به‌گفته‌ي پژوهشگران، حتي دويدن شديد (براي مثال هر روز يا ۴ ساعت در هفته) بري سلامتي خوب است. نكته‌ي ديگر اينكه، مزاياي دويدن لزوما با افزايش سرعت دويدن بيشتر نمي‌شوند. مزاياي دويدن در هر سرعتي بين ۸ تا ۱۳ كيلومتر بر ساعت، يكسان بود. مي‌توان گفت، دويدن با سرعتي كه در آن احساس راحتي مي‌كنيد، بهترين گزينه براي سلامتي شما است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/5 ساعت: ۲۰ توسط:tourniquet-honsun-birjand :

براي افزايش طول عمر چقدر بايد دويد؟ (بخش اول)

 

دويدن، ورزشي رايگان است، نياز به تجهيزاتي ندارد و مي‌توان در محيط داراي منظره‌ي خيره ‌كننده‌اي دويد. بنابراين، تعجبي ندارد كه دويدن يكي از محبوب‌ترين ورزش‌هاي جهان است. تعداد دوندگان تفريحي در استراليا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ دو برابر شده است. حال چيزي بيش از 1/35 ميليون استراليايي (7/4 درصد) براي تفريح و ورزش مي‌دوند. مطالعه‌اي كه به‌تازگي در مجله‌ي British Journal of Sports Medicine منتشر شده است، نشان مي‌دهد كه دويدن مي‌تواند به‌‌ميزان قابل‌ توجهي سلامتي شما را بهبود بخشد و خطر مرگ را در يك نقطه‌ي خاص از زمان كاهش دهد. براي دستيابي به مزاياي دويدن نيازي نيست كه حتما خيلي سريع يا در مسافت‌هاي بسيار طولاني بدويد. پژوهش‌هاي گذشته نشان داده‌اند كه دويدن خطر بروز چاقي، فشار خون بالا، كلسترول بالا، ناتواني، ديابت نوع ۲، بيماري قلبي و سرطان را كاهش مي‌دهد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/5 ساعت: ۲۰ توسط:tourniquet-honsun-birjand :